torsdag 3 januari 2013

3 x Minirec: The Walking Dead vol 3-5

Tre relativt spoilerfria recensioner på tre album från denna underbara serie! OMG trean och femman var bara för bra alltså!  LÄS NU! 

Inte läst dessa än? Läs rec för del ett och del två först vettja, eller spring och köp dem direkt, det funkar det med!

I tryggt förvar av Robert Kirkman

Svenska,144 sidor, The Walking Dead volym 3.  Utläst 22 november 2012

Minirecension:

OMG så bra album detta var... och så många som dör >.< helt galet vad spännande det är när man aldrig vet vilka som överlever!

Detta var min favorit hittills i serien (tills jag läste femman som var lika bra). Gillar också att könsrollerna är mindre irriterande nu och tycker att de känns bra nu =). Så ni som gav upp albumen pga det, ge inte upp! Våga ge serien en chans till!

PS tycker väldigt mycket om att de hade en liten resumé om de tidigare albumen med också. De hjälper hon med de svaga minnet! Men säger som jag sagt tidigare...ett persongalleri i början hade inte skadat :P

Random tankar (främst för er som redan läst):

- Shit så fula de blev med sina nya frisyrer... haha >.< Men ja har man inte mycket annat att roa sig med.. men känns ändå onödigt. *ytliga Miriam hade nog inte klarat sig länge i en apokalyps*
- Måste lära mig att inte tjuvkika på nästa sida, råkade kika mig till flera spännande cliffhangers. Dumt!
- Fattar inte meningen där det stod "hoppas bara Axel är ett smeknamn". Vad menade de med det?
På Svenska: Häftad:[Adlibris][Bokus], På Engelska: Häftad:[Adlibris]

Köttets lustar av Robert Kirkman

Svenska, 144 sidor, The Walking Dead volym 4.  Utläst 8 december 2012

Minirecension:

Denna måste jag säga både gillade jag och ogillade jag. Helt klart inte min favorit i serien även om den var bra.

Tänkte i början av albumet att detta blir bara bättre och bättre men sen hände lite saker som jag störde mig enormt på (läs en viss person på M) som drog ner betyget en aning, bara för albumet dock, serien som helhet älskar jag.

Denna var en deppig historia, så även om jag älskar albumen och har svårt att sluta läsa är de bra att jag tar dem i små doser. Så att jag själv inte smittas.

På Svenska: Häftad:[Adlibris][Bokus], På Engelska: Häftad:[Adlibris][Bokus]

Anfall är bästa försvar av Robert Kirkman

Svenska, 144 sidor, The Walking Dead volym 5.  Utläst 3 januari 2013

Minirecension:

Det mest våldsamma albumet hittills tror jag och det säger en hel del för de förra var ju inte direkt snälla.. I denna finns en hemsk våldtäktsscen med som verkligen tar emot att läsa om. Dock så har de tur nog inte tecknat de värsta bitarna utan bara hintar om dem eller vad man ska säga, så man får inte veta alla detaljer som tur var.

- liten spoilerdel för er som inte läst detta album än -
En ny usling kommer in i detta album och jag hatar honom gruvligt redan så ska bli spännande att se hur de hela fortsätter. Men måste säga att den twisten kändes lite väl overklig, mycket annat har jag annars kunnat ta och tänka mig verkligen skulle kunna hända men detta kändes för överdrivet, inte desstå mindre intressant att läsa om dock så jag ska inte klaga.  - Slut på minispoiler -
Som sagt dessa album blir bara vidrigare och vidrigare men jag gillar det, så det får ni välja att tolka hur ni vill men gah måste ha vol 6 NU!!!!!
På Svenska: Häftad:[Adlibris][Bokus], På Engelska: Häftad:[Adlibris]

Ni gör ett makalöst bra jobb Apart förlag, fortsätt med det och ge ut album 6 NU!

PS ni skickar mig det som rec-ex direkt som ni kan eller hur ;)?

5 kommentarer :

  1. Jag håller SÅ med dig. Det blir fan bara bättre och bättre. Och jag vet inte hur länge jag har fått vänta på 6:an...så välkommen till klubben nu, hahaha.

    Gott nytt år på dig med, Miriam! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja urk, tur att de inte är jättelångt kvar till nästa iallafall!

      Radera
  2. Tittar du på Tv-serien? Bör man se den innan man läser dessa album i så fall?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollade säsong 1, gillade skarpt men sen glömde jag serien efter säsongspausen och har inte kollat efter. De kör sina egna race så man behöver inte se/läsa dem samtidigt.

      Radera
  3. Jag älskar både serien och tv-serien. Tyvärr så har jag inte kommit till album fem än.

    Här är en bra blogg också för dem som gillar både serien och tv-serien:

    http://thewalkingdeadswefan.devote.se/

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...