onsdag 9 januari 2013

I Min Brevlåda (31): Hypad serie, rec-ex och mer deckare!

Har råkat fått hem lite böcker ner till Lund där jag befinner mig just nu. Åker dock till Stockholm igen ikväll så blir snart ännu ett IMB inlägg om bokvinster jag fick skickat dit. ^^

Så först ut har vi en liten box som jag beställde med ett 50krs presentkort jag hade på Adlibris, tänkte att det var dags för även mig att läsa dessa:

- Divergent av Veronica Roth:
Dessa böcker har det ju talats så otroligt gott om hela tiden jag har bokbloggat och äntligen har jag dem. Läste ut Divergent igår, gillade den skarp men har mina kommentarer som kommer i en recension så fort jag orkar skriva den. Där med har jag även klarat en av författarna i boktolvan och läst en av mina "eläsningar" för i år. Tvåan sparar jag tills när det är liiite mindre lång tid kvar till trean tror jag... om jag kan hålla mig. Vi får se! 


Sen har vi ett intressant rec-ex som jag bad B Wahlströms att skicka:

- Falla sönder av Tahereh Mafi:
En novell som utspelar sig efter Rör mig Inte! och Rädda mig inte (del två) som släpps snart =). Jättekul tycker jag att de har tryckt upp denna novell i fysisk form. Annars har jag bara sett novellen som e-bok först på engelska och ska nu också släppas på svenska. 

Då jag hatar e-böcker var den supernajs att jag kunde få hem ett ex ^^. Ska läsa ut den innan jag åker till Stockholm tänkte jag, borde gå då jag läst typ hälften och den bara är strax under 100 sidor

Sen var jag så galet sugen på mer deckare att jag inte kunde hålla fingrarna borta och beställde dessa två:

- Hungerelden av Jerker Eriksson , Håkan Axlander-Sundquist:
Första boken i serien ,Kråkflickan, hamnade på plats 9 av de bästa böckerna lästa år 2012.. Så har höga förtväntingar på denna med =).

- Eldvittnet av Lars Kepler:
Läste ut Paganinikontraktet (del två) på första delen av jullovet när jag var i Stockholm vid jul och innan nyår och trots att det var ännu en tegelsten av Kepler-sarna så flög denna förbi lika snabbt som första boken Hypnotisören. Himla bra deckare alltså! Så jepp peppen är hög även här!


Har ni med fått något kul de senaste dagarna?
Vilken av dessa vill ni själva läsa/har läst?

19 kommentarer :

  1. Deckare... har försökt, men är verkligen inte min grej. Provade med Kråkflickan men gillar nog inte läskiga grejor.

    Åh, vill också ha Falla Sönder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Trodde inte heller de var min grej men det är det! Älskar läskigheter och spännande thrillers ^^

      Fråga om du kan få ett ex då ;), innan de tar slut!

      Radera
    2. Har precis fått hem Falla sönder, yES! Jag hann innan de tog slut! Är lättad.

      Radera
  2. Jag ska få Divergent och Falla sönder som rec-ex, och jag hoppas att det kommer snart!
    Falla sönder ges bara ut i 100 upplagor, fast den kommer ju som e-bok ifall man vill läsa den :)

    Jag har aldrig gillat deckare...
    Men får väl ta och skärpa till mig, eftersom jag har 2 deckarböcker som jag vann och som står olästa fortfarande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Jag trodde inte heller jag gillade men det gör jag tydligen, bara de är bra deckare :P

      Radera
  3. Jag har fått hem sååå många böcker senaste veckan! Tänkte göra en bookhaul men vet inte riktigt när jag hinner detta ^^

    SvaraRadera
  4. Divergent står också hemma hos mig och lockar.. Vågar inte beställa mer böcker nu! HAr för mycket jag vill läsa! Blir alldeles matt ju! Vågar inte tänka på allt som kommer i vår!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Listan blir bara större och större trots att man bara läser mer och mer >.<
      Men den borde du prioritera, flytta upp i kön, mycket bra!

      Radera
  5. Har varit lite sugen på den där boxen, men jag vet inte om jag vill börja på ännu fler nya serier. Borde nog läsa färdigt de jag påbörjade förra året först.

    Här kommer det bokpaket varenda dag, så jäkla kul! :D Hinner ju tyvärr inte läsa allt på en gång, får försöka sätta mig och plöja lite snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänkte samma sak men sen vill jag inte "tvingas" läsa heller, ska försöka läsa ut så mycket serier jag börjat på som jag kan/vill men om något nytt lockar med så ska jag inte låta dem gå förbi heller.

      Ja superkul... och samtidigt ångest >.<

      Radera
  6. boxen är så sjukt fin. mycket snyggare än den versionen jag har av divergent. avis!

    SvaraRadera
  7. Läste ut Falla sönder igår, tyckte att den var riktigt bra, det var kul att se hur Warner tänkte egentligen. Hoppas att du gillar den :)

    SvaraRadera
  8. Köpte Eldvittnet här om dagen jag med och ser så mycket fram emot att läsa dem. Älskade de första två :)

    SvaraRadera
  9. Eldvittnet och Hungerelden är mycket mycket bra :)
    Jag har läst både Divergent och Insurgent och tror inte att du kommer att bli besviken på den andra delen om du gillade den första, that's all I'm saying ;)

    SvaraRadera
  10. Första boken jag läste av Kepler var Eldvittnet och tyckte den var ganska så bra. Men Divergent (+tvåan) och Hungerelden har jag inte läst än, men de står på min to-read lista :)

    SvaraRadera
  11. Hungerelden är så JÄVLA BRA. Du kommer gilla det Miriam, för du älskar väl också lite hemska, fucked-up grejer? Isåfall är vi lika där. Utom Ghost World då...som du sågade. Snyft! Haha.

    SvaraRadera
  12. Är mycket, mycket sugen på Divergent.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...