tisdag 12 februari 2013

Day 27 – The most surprising plot twist or ending

Tänkte att när jag ändå bara har några få sånna här inlägg kvar så måste jag ju avsluta den här utmaningen någon gång!

Ja för det första så måste jag ju spoilervarna då jag kommer snacka om twister i böcker. Jag kommer INTE skriva rakt ut vad twisten är men nämna att det finns i de böcker jag pratar om så vill ni inte veta något alls sånt så tipsar jag er om att sluta läsa nu!

Annars fortsätter ni neråt:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Den mest överraskande twisten eller slutet i en bok:

Som vanligt är det svårt att minnas och svara då de finns så mycket och är svårt att komma på den bästa. Så skriver bara några som jag först kom att tänka på:

Några av de bästa twisterna vad det gäller slut tycker jag bla City of Bones har. Hade tyvärr råkat läsa till mig twisten men bra och originellt är twisten och slutet ändå tycker jag.

Eller slutet i Ender's Game, som var väldigt bra tycker jag! Men de hade jag också listat ut... Haha är inte många gånger jag blivit helt förvånad. Så därför måste jag såklart nämna dem som lyckades hålla mig ovetandes till sista stund:

   

Ett annat bra och intressant slut har ju den underbara filmen Fight Club (har även läst boken men såg filmen först) eller boken/filmen Patient 67 /Shutter Island. Även Män som hatar kvinnor har ju ett spännande twist/slut. 

Kan namedroppa hundra till men de är bara risk att jag spoilar mer för er så nöjer mig med dessa.



För tidigare svar på denna 30 Days of Books utmaning kolla in en lista 
med alla mina svar här.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...