torsdag 1 augusti 2013

Månadsrapport: Juli 2013


Läst i Juli 2013: 
52. Män som hatar kvinnor - Del 2    152 sidor  (seriealbum)
51. Svindlande höjder av Emily Brontë, Seán M Wilson   157 sidor (seriealbum)
50. Just Listen by Sarah Dessen   371 sidor
49. The Waking by Raven Gregory   139 sidor (seriealbum)
48. Chimichanga by Eric Powell   94 sidor  (seriealbum)
47. Francesca av Melina Marchetta     272 sidor

Böcker som jag gav upp: 
Ingen.

Totalt antal lästa böcker: 6 st


Engelska böcker:  3 st          
Svenska böcker:   3 st   

Övernaturliga inslag:   3 st  

Inga övernaturliga inslag:  3 st           

Kortisar (runt 200 sidor eller mindre):   4 st  
Tegelstenar ( över 500 sidor eller mer):  2 st    


Antal lästa seriealbum/grafiska noveller/bilderbok:  4 st
Antal "vanliga" böcker:  2  st
Antal noveller:   0 st
Antal böcker på Vers:  0 st

Antal från sv internetbutiker (Adlibris/Bokus/CDON etc):  0 st
Antal från eng internetbutiker (The Book Depository, Amazon etc)   1 st
Antal från en fysisk butik (Poketshop, The English Bookshop , SF-bok, etc):   2 st
Antal lånade från kompis/bibliotek:  0 st
Antal rec-ex 3 s
Gammal (minns inte köpplats) 0 st
Tävlingsvinst:  0 st
Bokvänsbok: 0 st

Månadens bästa: 

Inte det bästa jag läst, men bästa denna månaden.
Var en hel del jag störde mig på men tar det i recensionen sen ^^.

Månadens besvikelse:

Helt okey men hade väntat mig så mycket mer av Sarah Dessen...

Månadens oväntade:

Ingen direkt.

Sammanfattningsvis:  

Bättre än förra månaden iallafall men fortfarande dåligt. Har ingen större lust att läsa annat än seriealbum, förutom vissa böcker som jag inte ens äger tex Across the Universe som jag är jättesugen att läsa av någon anledning. Så får väl ta och köpa den sen när jag inte är så gruvligt pank...

Har dock börjat läsa Scarlet av Marissa Meyer som E-bok och den verkar minst sagt lovande! ^^ *håller tummarna* att den får mig tillbaka på banan igen!

Sett i Juli 2013:

De filmer och tv-serier jag har sett under månaden.

Filmer:



Inte mycket filmer har jag heller sett denna månad, vad har jag egentligen gjort!?

Gillade iallafall alla filmerna, mysigast var Små citroner gula, snyggast Great Gatsby.

Älskar konceptet och idéen bakom The Purge men tyckte tyvärr att de hade kunnat göra det så himla mycket bättre. Tyckte alla betedde sig så dumt och overkligt, hade velat se samma film men med vettiga och verkliga val och trovärdiga karaktärer.

TV-serier:



Sherlock tyckte jag var jättebra första avsnittet men andra var svinfånigt, vilka dåliga skådespelarval och vilka tråkiga typiska senarion.... Kolla några jätteintressanta klipp om detta: Del 1, del 2.

Sorgligt att Game of Thrones är över igen, men bra för mina nerver. Den serien är bara fööör spännande, gör ont i hela kroppen när jag tittar för att jag är så rädd att nån av mina favoriter ska dö :(.

Sen har det såklart varit lite strötittande på tex Sommar med Ernst igen =).

Under the Dome blir nog en ny favorit, kul att massor av skådisar från True Blood är med.

4 kommentarer :

  1. Små citroner gula har även vi kikat på under månaden. Det var en jättemysig film.

    SvaraRadera
  2. Jag höll på att skriva att jag inte hade läst något av Sarah Dessen, men sedan kom jag på att det har jag visst gjort. Jag snodde boken som min syster läst för skolan och sträckläste den, men kommer inte alls ihåg vilken det var eller vad den handlade om.

    Flera gånger har jag tittat på The Purges trailer, men jag tror inte att jag kommer att gå och se den.

    SvaraRadera
  3. Apropå skådisar i True Blood: hört att Godric säljer egenproducerad korv på Malmöfestivalen? :P Och vilken Sherlock-säsong är det du menar, för om det är andra avsnittet i andra säsongen så håller jag med - annars inte ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså, nä det hade jag missat. :P inte för att jag äter kött :P men coolt att han kommer hit till lilla sverige/skåne :P

      Nä menade säsong ett avsnitt två. urdåligt!

      Radera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...