tisdag 3 september 2013

Minirec x 2: Just Listen, Män som hatar kvinnor del 2

Just Listen by Sarah Dessen

Engelska, 390 sidor. Utläst 24 juli 2013

Minirecension:

Första boken jag läser av Sarah Dessen som jag hört så mycket gott om. Tyvärr är jag inte helt nöjd.

För det första var den inte alls som jag hade tänkt mig, trodde att den mer skulle vara en lättsam sommarbok. Vilket jag nu i efterhand läst i många recensioner av hennes böcker att de ofta inte är.  De har mer djup, vilket ju inte är helt fel. Beror ju på vad man är sugen på och jag tror att jag läste denna under helt fel period.  För den var bra men jag var inte helt sugen på denna typen av bok och för det andra så hade jag lässvacka, så tröttnade på slutet och orkade inte läsa klart, kunde gärna ha varit lite kortare... nu läste jag bara för att. Vilket är synd för nu i efterhand när jag tänker på den var den ju en riktigt söt historia egentligen.

Random tankar: 
-  Hon borde ha pratar med Emily direkt, hon vet ju hur det känns....

- Bacon--frukost-scenen: alltså urk mådde verkligen illa. Allt prat om lukten etc och ordet bacon var verkligen i varannan mening typ och efteråt var den nästan minst en gång per sida. Känns hemskt att veta hur många som säkert läst boken för att sedan blir sugen och äta det. Se den här filmen så förstår ni varför jag blir så ledsen =(!
På Engelska: Häftad: [Bokus][CDON], E-bok[Bokus][CDON Annat omslag: Storpocket: [Adlibris]Häftad/pocket: [Adlibris][Bokus][CDON], Inbunden[Bokus][CDON

Män som hatar kvinnor - del 2 av Denise Mina

Svenska, 152 sidor, del två (av seriealbumsversionen av boken Män som hatar kvinnor). Utläst 28 juli 2013

Minirecension:

Ett album jag gillar att läsa och som är väldigt läsvärd för er som äskar bokserien. Men tycker även denna gång att många scener är för hoppiga. Vissa scener kommer utan förklaring rakt efter en annan scen och det hade nog varit väldigt förvirrande om man inte kunde historien sen innan.  Så känns att det är ritat för fans men för oss är den läsvärd som sagt.

Så som för första delen tänkte jag även på hur tecknarstilen är för likt fotografier, de blir inte så personligt eller snyggt men funkar gör det.

Läs recensionen för del 1 här!

Random tankar: 
- Mikael och Cecilias relation är så stel.. hon pratar så öppet men stelt om sina känslor, känns fel på något sätt. Störde mig lite på det.
På Svenska: Häftad: [Adlibris][Bokus][CDON
På Engelska: Inbunden: [Adlibris][Bokus][CDON]

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...