onsdag 2 oktober 2013

Månadsrapport: September 2013

Blir tyvärr ingen bild denna gång för har ingen möjlighet att fota när jag inte har eget boende och bara har två av fyra böcker här :(. Men lägger troligen till en bild i efterhand ^^.
(Hade inte med mig böckerna jag läste ut i Sverige så blev bara två på bilden..)

Läst i September 2013:
67. The Wide Window by Lemony Snicket  214 sidor
66. 30 Days of Night -Vol 1 by Steve Niles, Ben Templesmith  104 sidor (seriealbum)
65. Kick-Ass by Mark Millar, John Romita  216 sidor   (seriealbum)
64. Pojken som sprang bort av John Boyne  200 sidor

Böcker som jag gav upp: 
Ingen.

Totalt antal lästa böcker: 4 st      :(


Engelska böcker:  3 st    
Svenska böcker:   st   

Övernaturliga/icke övernaturliga inslag: 
  3 st

Kortisar (runt 200 sidor eller mindre):   4 st :P
Tegelstenar ( över 500 sidor eller mer):  0 st    


Antal lästa seriealbum/grafiska noveller/bilderbok:  2 st
Antal "vanliga" böcker:  2  st
Antal noveller:   0 st
Antal böcker på Vers:  0 st

Antal omläsningar: 0 st

Antal från sv internetbutiker (Adlibris/Bokus/CDON etc):  1 st
Antal från eng internetbutiker (The Book Depository, Amazon etc)   0 st
Antal från en fysisk butik (Poketshop, The English Bookshop , SF-bok, etc):   0 st
Antal lånade från kompis/bibliotek:  0 st
Antal rec-ex 1 s
Antal gammal (minns inte köpplats) 0 st
Antal tävlingsvinst:  0 st
Antal bokvänsbok: 0 st

Månadens bästa: 

Riktigt bra och blodig =)!

Månadens besvikelse:


Månadens oväntade:

Mycket bättre än Pojken som svävade, blir även 
månadens omslag! Så fint =)

Sammanfattningsvis:  

Sämsta på länge men var ju förväntat i och med att jag flyttat till London och allt är kaos när man bor på Hostel och flyttar från hostel till hostel och söker boende och jobb varje vaken sekund.

Är först nu precis när jag vant mig lite som jag kunnat läsa medan jag åkt tunnelbana och nu när jag äntligen har fått ett hostelrum där jag har egen sänglampa så nu kan jag läsa på kvällen en stund innan jag måste släcka för att resterande sju personer i dormet måste sova. Så nej inte optimala läsförhållanden denna månad.  Men snart ska jag fixa eget boende och DÅ då ska jag få läsa igen =).

Sett i September 2013:

De filmer och tv-serier jag har sett under månaden.

Filmer:




Både World war z och Elysium blev jag tyvärr väldig besviken på. Hade hoppats på mer! Och ja efter att ha sett om Beautiful Creatures när jag nu läst boken fattar jag allas klagomål. Inte alls lika bra denna gången. Var verkligen jätte mycket de ändrat och tagit bort!

The Mortal Instruments skriver jag en recension på nu så de kommer ;)

TV-serier:




Yeeey Modern Family är tillbaka! ^^


1 kommentar :

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...