onsdag 13 november 2013

Temainlägg: Temavinnaren för Film vs Seriealbum!

Hoppsan, märkte nu att jag helt glömt bort att skriva resultatet på förra temat. De här med tema har nämligen helt runnit ut i sanden sedan jag flyttade. Vet inte om jag kommer ha något mer temainlägg när jag är här i London... Har för dålig ekonomi för tillfället för att ha råd med att köpa massa nytt i ett visst tema, London är en dyyyr stad att bo i :(! Men ifall jag skulle har ni 
någon idé på ett tema ni i så fall skulle vilja se?

Men nu över till temat jag hade. Albumen jag läste var följande:


Tänkte egentligen göra en temavideo som jag alltid brukar, men har inte varit sugen på det tyvärr. Känns konstigt att spela in en video när man bor ihop med andra. Sen har jag alla böckerna i Sverige (förutom 30 days of nights) så har ändå inga omslag att visa upp.

I vilket fall var detta ett tema jag både uppskattade men ändå blev lite besviken på. De äldre klassikerna (Watchmen och V for Vendetta) tycke jag tyvärr inte kom upp i den hypen de skapat. De var bra men långt ifrån så bra som jag hoppats, mer om det kommer i recensionerna om dem sen.

De andra två tyckte jag var mycket bättre konstigt nog. 30 days of night var lite småförvirrande dock och kände inte alls igen den från filmen men sen var det säkert minst 10 år 6 år sedan jag såg den filmen. Kick-Ass däremot bara avgudade jag. Verkligen superbra!

Så den självklara temavinnaren är.....


Sedan över till själva filmatiseringarna. Där måste jag ännu en gång kora Kick-Ass som vinnare då jag bara älskar den filmen. Men på en delad etta för V for Vendetta är också en av mina absoluta favoritfilmer, något snäpp vassare än Kick-Ass men det är för att de är så himla olika filmer så känns inte helt rättvist att jämföra. 

Mer om hur de är lika sina album kommer i recensionerna om dem =).


2 kommentarer :

  1. Känner mig lite sugen på att läsa Kick-Ass nu, verkar ju hur bra som helst!

    Du kan ju alltid ha ett London-tema, och ha med böckerna du har skaffat där sedan du flyttade dit. :)))

    SvaraRadera
  2. Älskade också Kick-ass, både serien och filmen. Ser fram emot att läsa din recension av den :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...