måndag 23 december 2013

Filmrecension: Catching Fire

Äntligen har även jag sett denna underbara film. Lite försenad recension dock, såg den på bio den 29 november och har inte kommit för mig att skriva recensionen förrän nu. Sen har jag aldrig varit snabb på att skriva recensioner i alla fall så inget ovanligt där inte. Blir inget detaljerat bara lite kort om vad jag tyckte.

I vilket fall är jag mycket nöjd med denna filmatisering, som många av er andra också har varit. Var som tur var också riktigt länge sedan jag läste andra boken så på så sätt mindes jag väldigt lite detaljer. Inte ens slutet så det blev riktigt spännande.

Mindes inte heller helt vilka som var på Katniss sida mer än [Finnick, hade tex glömt att spelledaren var det] vilket förstås gjorde slutet extra intressant. Så ja jättenöjd, tyckte den var mycket bra. Ända klagomålet var att den kändes lite för kort. Både jag och pojkvännen kunde inte fatta att den redan var slut när eftertexterna började rulla. Kändes mycket kortare än 2 1/2 timmar.


Riktigt nöjd med alla skådisar med. Även alla dem jag var orolig för under castningen förra året. Så det är kul att bli motbevisad!

Hoppas vi inte behöver vänta ett och ett halvt år igen nu tills nästa bara. För det var verkligen för lång tid mellan ettan och tvåan. I så fall hade nästa varit på min och killens 5 års anniversary, vilket hade varit galet! Denna såg vi på våran 3 och en halvårsdag <3. Men tror som tur vad att nästa ska ha premiär i november nästa år!(?) Så då blir det "bara" ett års väntan iallafall. Vilket är aningen bättre.


Läs också dessa recensioner om filmen:

Nilmas bokhylla23 min, Bokrelated, BokneaReadNSee, BokmalenC.R.M Nilsson, Min bok och jag.

2 kommentarer :

  1. Jag såg den i lördags-den var jättebra!:D
    GOD JUL!

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra, men jag tyckte den var rätt lång ändå. Får ju ont i arslet efter några timmar.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...