tisdag 3 december 2013

Månadsrapport: November 2013

(Utom The Way Back Home och The Pirates Next Door som jag läste på jobbet 
och Beautiful Creatures Bok 2 som var en e-bok)

Läst i November 2013: 
83. Buffy S8V2: No Future for You by Joss Whedon mfl. 120 sidor  (seriealbum)
82. Pretty Girl Thirteen by Liz Coley  344 sidor
81. Diary of a Wimpy Kid: Cabin Fever by Jeff Kinney   224 sidor (bok/seriealbum)
80. The Shining Girls by Lauren Beukes   389 sidor
79. Sandmannen av Lars Kepler   517 sidor
78. Blood Red Road by Moira Young  417 sidor
77. Beautiful Creatures Bok 2 av Kami Garcia, Margaret Stohl   512 sidor
76. The Pirates Next Door by Jonny Duddle  44 sidor  (bilderbok)
75. The Way Back Home by Oliver Jeffers   32 sidor   (bilderbok)
74. Brain Camp by Susan Kim, Laurence Klavan, Faith Erin Hicks  160 sidor  (seriealbum)
73. Fear by Michael Grant   549 sidor

Böcker som jag gav upp: 
The Red House by Mark Haddon, läste typ halva.

Totalt antal lästa böcker: 11 st

Engelska böcker:  9 st    
Svenska böcker:    2 st   

Övernaturliga/icke övernaturliga inslag: 
  6-7 st

Kortisar (runt 200 sidor eller mindre):   5 st   varav två superkortisar :P
Tegelstenar ( över 500 sidor eller mer):  3 st    =) 

Visserligen läste jag ut större delen av BC i tidigare månader :P

Antal lästa seriealbum/grafiska noveller/bilderbok:  5 st
Antal "vanliga" böcker:  6  st
Antal noveller:   0 st
Antal böcker på Vers:  0 st

Antal omläsningar: 0 st

Antal från sv internetbutiker (Adlibris/Bokus/CDON etc):  0 st
Antal från eng internetbutiker (The Book Depository, Amazon etc)   0 st
Antal från en fysisk butik (Poketshop, The English Bookshop , SF-bok, etc):   3 st
Antal lånade från kompis/bibliotek/jobbet:  2 st
Antal rec-ex/gratis böcker från jobbet:  2 s
Antal gammal (minns inte köpplats) 0 st
Antal tävlingsvinst:  0 st
Antal bokvänsbok: 0 st

Månadens bästa: 

Sandmannen var också mycket bra men lite sämre än tidigare delar
i serien (som jag alla tyckte var briljanta)  så blev aningens besviken. 

Månadens besvikelse:

BC: Gillade verkligen första boken och tyckte där inte att det gjorde något 
att den var lite långsam men i denna var jag uttråkad och tyckte den var seg ;(
Red House: Nä denna var inte min typ av kaka... så tråkigt för älskade hans första bok. 
Så blev jättebesviken.

Månadens oväntade:

Hade helt lyckats missa att denna skulle innehålla något övernaturligt ;P

Sammanfattningsvis:  

Jag sa ju det! Shit vad mer det har blivit läst efter att jag flyttat och har så mycket mer lästid varje dag =).

Sett i November 2013:

De filmer och tv-serier jag har sett under månaden.

Filmer:


Tre filmer denna månad, blev bara en film med kollektivet konstigt nog. Annat kom i vägen. 

The Bling Ring: Rätt version denna gång, var väl bra men konstig. Intressant att ha sett dock speciellt då den bygger på en verklig händelse.  We are the Millers: Roligare än jag trodde, gillades =).

Filmrec på Catching Fire kommer ^^!

TV-serier:




Nya favortiserien är helt klart Bunheads, samma skapare som Gilmore Girls och de märks! Samma känsla och många skådisar från serien =).

4 kommentarer :

  1. Det var ganska många böcker du hunnit med. Catching fire vill jag också se, men det blir nog först när den släpps på blu-ray så småningom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men många var korta och BC läste jag mer en halva i andra månader :P

      Jasså, bio för sån film tycker jag är lätt värt!

      Radera
  2. Jag är lite sugen på att läsa mer av Grant. Tror bara jag läst Gone och den var ju bra!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...