tisdag 7 oktober 2014

Minirec x 2: Page by Paige & Friends with boys

Page by Paige av Laura Lee Gulledge

Engelska, 192 sidor. Utläst i December 2013

Minirecension:

Story:

En söt historia om att hitta sig själv, vara den nya tjejen i skolan och att våga satsa på det man älskar. En trevlig grafisk novell som bara blev mysigare och mysigare. Inte "Anya's Ghost"-bra men mysig.

Illustrationer:

Gillar tecknarstilen, enkel men snygg och mysig.

Blev jättesugen efter den här boken att börja teckna igen, vilket jag också gjorde. Synd bara att jag nu slutat igen för att jag fick rit-kramp då jag var för deppig för att rita efter jag fick mitt hjärta krossat.... Hoppas de kommer tillbaka igen!

Random tankar:

- Älskar trädet hon hängde upp, så fint och finurlig.

Friends with Boys av Faith Erin Hicks

Engelska, 220 sidor. Utläst i Februari 2014

Minirecension:

Story:

Var tyvärr rätt besviken på den här. En av mina favorit-youtube-bokbloggare hade tipsat om denna så var väldigt förväntansfull. Visst var det en ganska söt historia men det känns som att hela "nya tjejen i skolan"-grejen har gjorts så många gånger förr,  det krävs något nytt för att sticka ut. Historien kändes här rätt tom, var inte så mycket som hände egentligen. Likt i Anya's Ghost fanns det här ett spöke men här förstod jag inte poängen med det. Det bidrog egentligen inte med något, kändes bara lite onödigt. Slutet tyckte jag också var rätt mesigt. Hade nog fått ett bättre betyg med ett bättre slut och en anledning till varför spöket fanns med.

Illustrationer:

Vet att många gillar räfflade kanter, är rätt fint, men var mycket svårare att bläddra så slutade med att jag bara blev irriterad när jag missade sidor.

Teckningarna var fina, dock inge märkvärdigt och lite tråkigt att de inte var i färg.

1 kommentar :

  1. Har inte ritat ordentligt på jättelänge nu, kanske man skulle unna sig att läsa om Paige igen, kanske det hjälper :) Hoppas du hittar glädjen i tecknandet snart igen!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...