onsdag 26 november 2014

Minirec x 2: Ketchup Clouds, Burned

Hade skrivit klart dessa två recensioner men sen tyckte Blogger av någon dum anledning att inlägget skulle raderas/inte sparas och hade då precis slängt mina anteckningar om böckerna... Hoppas jag kommer ihåg de mesta jag tänkte skriva.


Ketchup Clouds by Annabel Pitcher

Engelska, 308 sidor. Utläst i Januari 2014     Adlibris, Bokus

Minirecension:

Minns inte helt vad jag tyckte om den här boken, men tror att jag tyckte om den/tyckte den var helt ok. Inget jag kommer minnas tyvärr.

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Gillar att de hade med en döv karaktär, händer inte så ofta. Vill verkligen lära mig teckenspråk någon dag!

- Oj trodde inte Harris bara var 28 år, såg framför mig en gubbe/medelåldersman av någon anledning.

- Är hemma-mamma vanligt i UK? Känns så amerikanskt :P.

- Med Zoe, varför gillar du Max!? Han är ju en [skitstövel]!

- Men åh dumma Aaron, varför [skickade du inte brevet?? Hon kommer ju ändå aldrig glömma dig eller Max och ni behöver ju varandra!]. Gillade inte slutet :(.

- Det som var mest intressant i boken var ju att försöka lista ut vem av bröderna som dog. Trodde först att det var [Aaron sen i slutet trodde jag att det var Max].


Burned by Ellen Hopkins

Engelska, 544 sidor, Burned #1. Utläst i Februari 2014   Adlibris, Bokus

Minirecension:

Var i början inte jätteimponerad. Hade längtat efter denna så länge  då jag älskar Ellen's böcker och då Nelly pratat så gott om den här boken, hade helt enkelt för höga förväntningar.  Känns lite som alla andra hennes böcker, blir inte lika originellt och kul längre. Tänkte att det skulle vara mer sektkänsla och vara unik på det sättet men blev mer en vanlig relationsroman med problemfamiljer och störande "insta love" kärleksproblem igen.

Men gillade iallafall boken bättre sen, när hon flyttade till Aunt J,  men tyvärr blev den lite långtråkig igen sen efter. Så ja tyvärr en besvikelse denna, förväntade mig mer spänning... Men spännande slut så får se om jag läser tvåan.

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Alltså varför berättade hon inte [för Aunt J direkt?! "Ska din pappa få slå hjäl din syster först eller??" Skulle gjort det direkt och berätta om hennes mamma.  Började sen förstå att det inte var så lätt, men de kan ju inte fortsätta ha det så ändå? =(]

 Om jag visste att min flickvän skulle skickas till sin [vidriga pappa som slår hennes syster skulle jag göra allt för att stoppa det. Hur kan han låta henne åka!?]

Men varför måste alla Ellen's böcker vara så sorgliga för? =( Varför [behövde han dö? =( Läste på planet och fick pausa så at jag inte började gråta. Dumma, dumma. Min störta skräck, att personen jag älskar ska dö].

- Undra hur nästa bok kommer va?  Kommer [säkert vara någon ny "insta love"]? Läste smakprov för första kapitlet i andra boken, brukar annars aldrig göra det. Hoppas att [hon åker fast, hade varit mer intressant att läsa om hur det, som en Orange is the new black, fast för ungdomar. Intressantare än att bara läsa om henne när hon är på rymmen.] Eller vad tycker ni?

1 kommentar :

  1. Jag lyssnade på Ketchup Clouds som ljudbok och tyckte handlingen var intressant. Precis som du ägnade jag mycket tid på att fundera över vem av dem som dog. :)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...