måndag 12 januari 2015

From What I Remember... by Stacy Kramer, Valerie Thomas

Sidor: 462 Sidor
Språk: Engelska
Rec-ex: Nej.

(läste ut i Mars 2014)

AdlibrisBokus
KYLIE: Mexico? What a nightmare! I should be putting the finishing touches on my valedictorian speech. Graduation is TODAY! Wait! Is this a wedding band on my finger??

MAX: It started with Kylie's laptop and a truck full of stolen electronics and it ended in Ensenada. It was hot, the way she broke us out like some chick in an action movie. But now we're stranded here, with less than twenty-four hours before graduation.

WILL: Saving Kylie Flores from herself is kind of a full-time occupation. Luckily, I, Will Bixby, was born for the job. And when I found out she was stuck in Mexico with dreamy Max Langston, sure, I agreed to bring their passports across the border but there's no reason to rush back home right away. This party is just getting started.

LILY: This cannot be happening. It's like some cruel joke. Or a bad dream. I close my eyes and when I reopen them, they're still there. Max and Kylie Flores, freak of the century. In bed together. If Kylie thinks I'm giving him up without a fight, she's dead wrong.

Kommentarer:

Läste den här som e-bok då jag tyckte att paperback-omslaget ändå var så fult. Funkade bra, gillar att ha någon e-bok att läsa i mobilen när jag glömt ta med mig en bok på tåget/bussen.

Trodde att den här boken skulle vara vara som filmen The Hangover fast YA. Men tyvärr var det bara en "vanlig" contemporary bok. Så det blev jag väldigt besviken på. Vilket är synd för annars var det en söt, lättläst och rolig feel-good bok. Så hade den inte sålts under fel premiss så hade jag nog bara varit nöjd.

Den här följer istället vanlig tidsordning, det enda som var lite Hangover-likt är att man typ får reda på hur det kommer sluta i början. Men hade mycket hellre haft det som i The Hangover där man sakta löser upp trådarna och får lite tillbakablickar. Hade även varit kul med en YA bok med en lite vild fest i, oftast så är de ju ändå rätt skötsamma och pryda huvudkaraktärer tycker jag. Trodde denna skulle innehålla något galet äventyr/fest som gick överstyr, det hade varit kul att läsa om.

Men för att återgå till de positiva så var det en fin och långsam kärlekshistoria, på det sättet där jag uppskattar kärlek i böcker. När det inte är insta-love utan något som känns mer verkligt.

Sammanfattning:

Bra ungdoms-kärleks-historia men var inte alls lik The hangover som jag hade hoppats på.

Random tankar och frågor:

- Oj så jag störde mig på alla förkortningar de använde när de smsade hela tiden, speciellt när det var i farliga situationer, såg så extremt oseriöst ut i ett sånt sammanhang..

Andra omslag:


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...