torsdag 9 juli 2015

Minirec x 3: Saga vol 2-4

Detta är en stor-favorit när det kommer till tecknade serier! Så himla bra story, karaktärer och så fint tecknat! Fullpott! <3


Saga vol 2

Engelska, 168 sidor, Saga vol 2. Utläst i September 2015 Adlibris, Bokus

Minirecension:

Denna började väldigt bra och spännande redan de allra första sidorna. Men var lite ledsen att jag inte hade vol 1 hemma, minns inte helt hur första albumet slutade...

Guu så bra och välgjord denna serie är! Är så mycket tanke bakom och bakgrundshistoria =) Mer sånt!

Måste även betona hur fint tecknade de är med! Fiona lyckas få ett barn att se ut som ett barn till skillnad från i många andra tecknade amerikanska serier jag läst. Där småtjejer bara ser ut som väldigt korta kvinnliga modeller :P

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Har tyvärr nu en helt ny förståelse vilken mängd hat en gammal flickvän kan ha mot sitt ex.... och hur gärna man kan vilja hämnas. Hemskt vad ett krossat hjärta kan göra med en :(. Tur att jag inte har kvar de hat-känslorna längre det var vidrigt. Men gillar att jag har mer förståelse för olika sorters känslor och hur allt inte är svartvitt när det gäller folks handlingar.


Saga vol 3

Engelska, 144 sidor, Saga vol 3. Utläst i September 2015 Adlibris, Bokus

Minirecension:

Denna serien har allt jag vill ha, spänning, död, oväntade händelser, humor, fina bilder, intressanta karaktärer och platser! Ingen karaktär är svartvit, alla är unika och intressanta på sitt sätt. Gillar typ alla karaktärerna utom han prinsen. Den är aningen sexistiskt emellan åt men annars galet bra! Tjej-karaktärerna är iallafall starka och coola!

Saga vol 4

Engelska, 152 sidor, Saga vol 4. Utläst i Maj 2015 Adlibris, Bokus

Minirecension:

Hade sparat på denna godbiten ett tag nu. Visste att det nu kommer dröja innan jag kan läsa vol 5, som inte har släppts än :(

Älskar den här serien! Att läsa ett så här bra seriealbum är verkligen ren njutning! Gillar att den känns så verklig och intressant trots att man följer folk med vingar, horn eller robotar med TV-apparater som huvuden :P De grälar om riktiga saker som drogberoende, otrohet etc.

Kan inte poängtera nog hur himla himla bra detta är!

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Åh Hazel är så himla söt alltså :) 

- Visst att jag hyllar denna serie till skyarna ibland, men emellanåt stör jag mig som fan på hur störigt sexistisk och gammaldags den är.... Inte alltid, många gånger tvärt om annars hade jag inte fortsatt följa den! 

- Gillar dock verkligen hur mamman porträtteras. Något som egentligen borde vara så självklart, som en människa och inte som en mamma. Hon gör fel ibland, är självisk ibland och tillåts få ha sina brister. 

- Gillar även att det finns så många intressanta och unika kvinnliga karaktärer :)

 - Haha, var väldigt intressant och skumt att se en sex-scen med the Stalk :P 

- Ghüs är så konstig men så sööt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...