lördag 11 juli 2015

Minirec x 5 : The Lunar Chronicles: Cress + Noveller

Glitches by Marissa Meyer

Engelska, 32 sidor, The Lunar Chronicles #0.5. Utläst i April 2014

Minirecension:

Mysig, märkte hur jag har saknat världen =). Speciellt hade jag saknat Cinder, Peony och Iko, så sköna, roliga och älskvärda karaktärer <3

En riktigt trevlig men kort läsning, gillade hur jag fick svar på många frågor jag undrat över förut. Ett bra komplement till serien :) ska lätt läsa resten av novellerna!

Synd bara att den var så kort :( försökte skrolla ner för att jag ville ha mer och blev riktigt besviken när den redan var slut :(


The Queen's Army by Marissa Meyer

Engelska, 18 sidor, The Lunar Chronicles, #1.5. Utläst i April 2014 

Minirecension:

Var först inte så impad och saknade Cinder & Co (hade precis läst ut Glitch novellen) men när den sen tog slut hade jag tydligen sugits in för jag blev riktigt besviken när den tog slut så fort, den med. Tyckte om att följa Wolf och hade gärna läst en egen bok med honom nu =)



Cress by Marissa Meyer

Engelska, 560 sidor, The Lunar Chronicles #3. Utläst i Augusti 2014
Adlibris, Bokus

Minirecension:

Åh så bra denna serie är! Vad jag har saknat detta! Gillar att den har tre starka kvinnliga huvudkaraktärer med! Extra kul att läsa om en kvinnlig programmerare (eftersom jag är en själv) :)

Så himla bra!  En spännande, rolig och bra YA serie som jag med glädje kommer följa så länge den fortsätter :) Var den enda bok jag kunde läsa trots att jag var deprimerad förra sommaren. Läste den långsamt så som jag gjorde innan bloggen och bara njöt.

Älskar typ alla karaktärerna, så många PoV men de har alla sina egen stil. Längtar såååå till bok fyra!

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Äntligen en förklaring för varför de hatar cyborgs och varför de behandlas som de görs! 

- Men vad intressant, hade helt glömt biten att prinsen i Rapunzel [blir blind :) Rolig detalj när de följer sånna bitar från originalhistorien.


The Little Android by Marissa Meyer

Engelska, 35 sidor, The Lunar Chronicles, #0.6. Utläst i Mars 2015 

Minirecension:

Åh Ariel, jag älskar Ariel. Jag ville ha rött, midjelångt hår när jag var liten, levde under vatten hela somrarna på landet när jag var barn. Sen robotar, älskar robotar. Mer robotar till världen! ^___^

Gillade verkligen den här, så himla bra och söt, läste klart med tårar i ögonen. Marissa skriver verkligen så man sugs in så bra.


Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Trodde först att det skulle visa sig att det var hon [som blev söta Iko].


Fairest by Marissa Meyer

Engelska, 220-328 sidor (lite oklart, läste digitalt), 
The Lunar Chronicles, #3.5. Utläst i Mars 2015 

Minirecension:

Alltså, måste säga det igen, hon skriver så bra! Van att läsa hennes böcker som digitala nu. Men när en box släpps med alla böckerna i serien kommer jag lätt köpa för att kunna njuta av dem i bokhyllan :P.  Denna novell (eller snarare kort bok) var riktigt intressant för att lära sig mer hur Levana funkar och varför hon är som hon är. Rekommenderas!


Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Haha "full earth" istället för "full moon", vad bra!

- Shit vilken vidrigt elak syster :( men Levana är ju ännu hemskare på sätt och vis, fy fan vilken sorglig människa...

- Jaha intressant att få veta mer vem Winter var.

- Trodde först att det var Levana som skulle [döda sin syster, för hon är ju verkligen gruvlig]. Vilka hemska barn de två syskonen var :(,

- Men hon kan ju bara köra glamour så hon ser ut som någon annan och fråga ut dr Eliot igen? Om hon nu tror att hon döljer något?

- Säger som Boktycke, hon är verkligen en psykopat, har inga känslor eller empati. Undrar hur hon hade blivit om hon inte hade varit med om olyckan? Troligtvis lik, med hennes hemska syster som konstant plågar henne....Psykopat i släkten kanske? 






3 kommentarer :

  1. Jag håller på med Cinder just nu, älskar hittills! Så himla fascinerande, allting, och Såå roligt att det finns så många noveller till! Hoppas så att jag kommer bli lika "frälst" som många andra verkar ha blivit :)

    SvaraRadera
  2. Åh, måste lägga lite tid på att läsa Cress innan Winter kommer! Så nyfiken på vad som kommer att hända!

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...