torsdag 16 juli 2015

Minrec x 3: Sherlock Holmes & Game of Thrones vol 2-3

Sherlock Holmes: En studie i rött av Ian Edginton

Svenska, 128 sidor. Utläst i April 2015    Adlibris, Bokus

Minirecension:

Blir en väldigt kort recension, har inte jättemycket att säga. Men som en icke-Sherlock fan blev jag förvånad att jag gillade den så mycket som jag gjorde. Bättre än väntat! =)

Random tankar och frågor:

- Hade svårt att tänka sig att de skulle vara i min ålder, de känns ju så himla vuxna och gamla. Andra tider då! Intressant =)



A Game of Thrones Vol 2 av George R.R. Martin, Daniel Abraham

Utläst i April 2015    Adlibris, Bokus

Minirecension:

Gillar dessa album, är en bra recap för saker jag glömt. Får mer förståelse för TV-serien och nya säsongen. Perfekt för mig att få mer information snabbt eftersom jag inte läst böckerna.

Har lite svårt med alla karaktärer dock, så många ansikten som är så lika. Minns inte heller alla namn. Hade behövt ett persongalleri och karta... Men var vilket som en trevlig läsning =). 

Random tankar och frågor:

- Varför kallades the Hound för Hound men the Mountain för berget... ? Är inte ett fan av att man översätter namn, låter bara fånigt på Svenska tyvärr... 


A Game of Thrones Vol 3 av George R.R. Martin, Daniel Abraham

Utläst i Juni 2015     Adlibris, Bokus

Minirecension:

Ett bra album, kommer inte på så mycket att säga om det egentligen. Gillar att läsa dem och tänker fortsätta läsa albumen om bok ett, men sen tänker jag nog ta och läsa bok två först. Så jag får all original story innan jag läser fortsättningen på albumen tror jag.

Måste ta och se om säsong 1 av TV-serien nu, så kul att få mer information som jag inte visste om. Bra komplement till serien om man inte orkar läsa böckerna!

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

-  Erkände Cersei att hon [hade sex med Jamie och att det var därför Bran skulle mördas i TV-serien med]? 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...