fredag 18 september 2015

I Min Brevlåda (61): Boston Book Haul ^^


Har varit en sväng i Boston och kom precis hem. Var första gången jag besökte USA så det var skoj =).  Besökte mängder av comic book stores och brädspelsbutiker och fick 
med mig lite godsaker hem. 
Blev "tyvärr" inte så mycket vanliga böcker för jag läser så få nu förtiden att jag inte hinner läsa de jag redan har. Plus var inte så billigt så då kan jag ju lika gärna köpa på nätet sen istället ;)

Har även spelat in en liten video på youtube men från och med nu ska jag försöka ha dessa videos på Engelska så är lite fritt från bloggen. Är mer för att få till fler diskussioner om tecknade serier och är ju säkert större chans att jag hittar folk att prata med om jag gör inläggen på engelska. Så feel free att kika ändå men ni är varande att det är på min konstiga wannabe "britt"engelska ^_^ *lol*

Först ut har vi en bok jag fick GRATIS, The Martian! Killen bredvid mig på planet läste och vi snackade lite om filmen och att jag ville läsa boken innan filmen. Så när han sen läste ut den under flygturen fick jag den. Jättesnällt! Precis det omslaget jag ville ha med ^__^


 Sen kommer vi till de 7 stycken tecknade serier jag köpte:
Kunde såklart inte hålla mig när del 5 av Saga kommit ut. Shit vad jag längtat efter den! Men måste spara mig lite, vill inte behöva läsa en cliffhanger och vänta tusen år på nästa. Så sparar och suger på karamellen lite och läser lite av de andra jag köpt först...

Sen har vi två nya serier. iZombie volym 1 som jag varit nyfiken på ett tag för att jag följt tv-serien, att den sen hade 50% rabatt var ju inte helt fel det heller. Sedan har vi the Woods volym 1 som jag har haft jättesvårt att hitta även på nätet så då blev jag riktigt nöjd när jag hittade den! Är typ skräck så passar bra till oktober och Halloween sen ;)

Sen har vi två till nya serier. Rumble volym 1 som jag aldrig hade hört talas om men var så snygg inuti att jag inte kunde hålla mig. Har läst ut den och gillade den! Även nästa, Ody-C vol 1 har jag helt missat men shit va cool den var och väldigt flummigt tecknad så den ska bli spännande att se om storyn passar tecknarstilen. 

Sist ut har vi sen två stycken Marvel serier, She Hulks och Spider-Girl som jag köpte för bara $3.99 plus 10% rabatt styck. Alltså typ mindre än 30 kr styck! Helt galet billigt =). Vet inget om dem men hur fel kan de bli för det priset lixom!?

Sen köpte jag mig även ett litet brädspel, Design Town eller Flip City som det även kallas.
Har sett det på nätet en del men aldrig i Sverige så var kul att jag hittade! 


Sen länkar jag då även till videon där jag babblar om dem lite och visar lite inuti:

Nu är jag ännu mer fattig än tidigare men men <3


4 kommentarer :

  1. Åh brittisk engelska!! Så charmigt. Jag önskar att min engelska accent drog mer åt brittisk... but it's not. Jag är nog totally american.

    SvaraRadera
  2. Åh saga 5 och i,zombie! VIll ha:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...