lördag 17 oktober 2015

Minirec x 3: Grimm Fairy Tales Vol 1 / Chew, Vol. 1 / Y: The Last Man, Book One

Tre första delar i tre nya serier!


Grimm Fairy Tales Volume 1 by Ralph Tedesco, Joe Tyler 

Engelska, 158 sidor, Grimm Fairy Tales #1 Utläst i Maj 2015

Adlibris, Bokus

Minirecension:

Story:

Tyvärr vart jag väldigt besviken över denna... Älskar fairytale retellings och seriealbum och med en lite ond twist. Borde ju varit toppen!?

Men tyvärr fattade jag inte poäng med de olika sagorna alls. Alla var tråkiga och o-originella, tråkiga könsrollar och bidrog inte med något nytt. :(

Kunde gärna ha skippat detta och sparat mina pengar...


Illustrationer:

Inte ens teckningarna var bra, bara mellanmjölk och inte unika på något sätt. 



Chew, Vol. 1: Taster's Choice
by John Layman, Rob Guillory 

Engelska, 128 sidor., Chew #1-5. 
Utläst i Augusti 2015 & Februari 2014

Minirecension:

Story:

Ok det här blir en lite annorlunda recension, för jag läste nämligen om denna efter jag såg en väldigt bra recension på Youtube och blev sugen på att ge den en andra chans.

Så omdöme innan omläsning:
Ett bra album men vet inte om jag kommer lägga pengar på fortsättningen. Var inte något jag kommer minnas. Ska nog kolla om något bibliotek har fortsättningen istället eller något.

och efter omläsning:
Konstigt nog tyckte jag nu att storyn var mycket mer intressant och mycket bättre. Så nu har jag till och med funderat på att köpa hardcover samlings albumet. Blir nog inte det då det är så mycket dyrare men stor skillnad från vad jag tyckte första gången jag läste den.


Illustrationer:

Snygg egen stil =). 

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- Fatta vad bra världen skulle bli om alla fick flashbacks när man åt något! Många mer skulle ju äta fairtrade och vegetariskt/veganskt  =). Plus att de flesta produkter skulle tvingas till att göras bättre utan dåliga kemikalier och annat skit. Skulle vi då äntligen inte ha så många massmord av djur? Skulle vi då inte få våra hav urfiskade?

- Varför skulle Savoy velat att Chu åt Evan's finger om han [var mördaren]? Varför vilja ha Chu i teamet?

- Stackarn bli av med [sitt öra ] :( 



Y: The Last Man - The Deluxe Edition Book One by Brian K. Vaughan mfl.

Engelska, 256 sidor, Y: The Last Man #1-2. Utläst i June 2015

Minirecension:

Story:

Hade trots titeln och hur känd denna serien är lyckats att missa vad den handlade om. Så när jag fattade att storyn var om en kille (och hans apa) som var de sista överlevande efter ett virus som dödat alla manliga djur och människor på jorden så blev jag jättepepp. Väldigt spännande idé ju! Såklart inte något heelt nytt men har själv inte läst eller sett något sådant.

Gillade storyn och tog inte lång tid innan jag köpte vol 2 (alltså samlingsvolymen av 3-4). Så helt klart nöjd med storyn.


Illustrationer:

Illustrationerna var dock inte de mest roliga. Första intryck "Neeeej gammaldags-tecknarstil!" men glad att det var i färg iallafall... Men men vänjer sig, störde mig inte på det sen. Storyn är tillräckligt bra att det inte gör något. 

Random tankar och frågor:

Markera dold text för att läsa SPOILERS!

- I alla apokalyps-serier går alla bonkers och blir kriminella, har aldrig trott på det riktigt, att det skulle bli så på riktigt. Var på en zombie-överlevnads-föreläsning med Herman Geijer och han sa just att forskning säger motsatsen, vi hjälper varandra. Blir ju dock inte lika intressant story då förstås så förstår att de skillras annorlunda i film och böcker :P

- Vet inte alls hur telefonlednings-teknik funkar men skulle allt verkligen bara sluta fungera så? Tror jag inte en sekund på. Även att all elektricitet nere.... Ok, visst skulle mycket skulle bli kaos och brist på folk i många yrken, men så illa :(? Finns ju fortfarande NÅGRA kvinnor i de yrkena...

- Åh vad töntig Yorick är som ska kaxa.... Varför lixom!?

- Haha gillar när Agent 355 läxar upp honom sen :)

- Har de seriöst skurit av sitt ena bröst!? Tar längre tid än två månader att bli såååå knäpp....?

- Va fan, om du är så kär i Beth, Yorick... hur kan du då [hångla med någon annan....så lång tid har det som sagt inte gått]?

-Yorick är inte den mest sympatiska personen..

- Det är så mycket självoffringar i böcker och filmer, vem skulle våga vilja det på riktigt?

- Gick han verkligen ut för att [dö!? Inte säkert de andra är safe för det]. Är ju bara urkorkat!



Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...